1 malaysia 1 malaysia 1 malaysia 1 malaysia 1 malaysia 1 malaysia 1 malaysia1 malaysia 1 malaysia 1 malaysia 1 malaysia1 malaysia

Thursday 27 August 2015

Asas-Asas 1 malaysia



Konsep Gagasan 1 Malaysia ini akan tercapai sekirannya beberapa pendekatan di ambil . Asas-asas yang dititikberatkan dalam pendekatan ini amat penting dalam memastikan masyarakat khususnya dapat menerima gagasan ini dengan hati yang terbuka dan seterusnya urusan pembangunan negara dapat dilaksanakan dengan sempurna .



1. Perpaduan adalah pra-syarat dalam usaha untuk merealisasikan aspirasi negara iaitu dalam mencapai status Negara Maju menjelang tahun 2020.

2. 1Malaysia adalah penerusan agenda membina negara maju .

4. Perpaduan sememangnya telah membentuk teras utama dalam menerajui hala tuju negara menuju kecemerlangan  bermula sejak kemerdekaan dicapai. 1Malaysia adalah bertujuan untuk menyemarakkan semula semangat perpaduan dan persaudaraan di kalangan rakyat Malaysia.

5. Untuk mencapai kemajuan bagi negara rakyat perlu dimajukan terlebih dahulu, dan ini dimulakan dengan membentuk sikap penerimaan antara kaum, yang membawa kepada perpaduan yang utuh. Apabila perpaduan dicapai, maka urusan pembangunan negara akan berjalan dengan lebih lancar.






No comments:

Post a Comment